Ramowy rozkład dnia

7:00 - 8:40
Początek dnia

schodzenie się dzieci,

zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań i inwencji dzieci,

praca indywidualna,

rozmowy kierowane indywidualne i w małych grupach związane z zainteresowaniami dzieci,

obserwacje

8:40- 9:00

ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe przy muzyce,

zabawy ze śpiewem, zabawy i ćwiczenia wprowadzające w tematykę dnia

przygotowanie do I posiłku, zabiegi higieniczne, czynności opiekuńcze i samoobsługowe

 

9:00 - 9:30
Śniadanie

kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków,

czynności higieniczne i porządkowe po zakończeniu śniadania

9:30 - 11:50
Zajęcia

główne zajęcia wychowawczo-dydaktyczne organizowane przez nauczyciela z uwzględnieniem propozycji dzieci, korelacji treści z różnych dziedzin, aktywność słowna, muzyczna, plastyczna, ruchowa, intelektualna;

zajęcia dodatkowe;

organizowanie wielokierunkowej aktywności dziecka na świeżym powietrzu (spacery, zajęcia rekreacyjno-sportowe, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace społeczno-użytkowe, w tym ogrodnicze) – wspieranie dziecięcej eksploracji świata, motywowanie do podejmowania samodzielnych działań, odkrywania zjawisk oraz zachodzących procesów,

utrwalania zdobytej wiedzy i umiejętności, inspirowanie do prowadzenia własnych eksperymentów

zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci;

zabawy ruchowe, zabawy integracyjne;

11:50 - 12:00

przygotowanie do posiłku,

czynności samoobsługowe, higieniczne, organizacyjne

12:00 - 12:30
Obiad

czynności higieniczne i porządkowe po zakończeniu II posiłku

12:30 - 13:00
Relaks

zabawy wyciszające o charakterze relaksacyjnym– słuchanie baśni, opowiadań, słuchowisk, muzyki;

dzieci młodsze- dłuższy odpoczynek

13:00 - 13:50
Zabawa

zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie, spacery;

praca indywidualna realizowana przez nauczyciela, obserwacje;

zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych piosenek, wierszy, czynności porządkowe i organizacyjne.

13:50 - 14:00

przygotowanie do podwieczorku, czynności samoobsługowe, higieniczne

14:00 - 14:30
Podwieczorek

czynności higieniczne i porządkowe po zakończeniu III posiłku

14:30 – 17:00
Koniec dnia

podsumowanie działań wychowawczo-dydaktycznych w ciągu dnia

zabawy dowolne w sali bądź ogrodzie przedszkolnym;

praca stymulacyjno-kompensacyjna i indywidualna realizowana przez nauczyciela;

rozchodzenie się dzieci

Podstawa programowa realizowana w godzinach 9:00 - 14:00.