Ramowy rozkład dnia
schodzenie się dzieci,
zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań i inwencji dzieci,
praca indywidualna,
rozmowy kierowane indywidualne i w małych grupach związane z zainteresowaniami dzieci,
obserwacje
ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy ze śpiewem, zabawy i ćwiczenia wprowadzające w tematykę dnia przygotowanie do I posiłku, zabiegi higieniczne, czynności opiekuńcze i samoobsługowe |
kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków,
czynności higieniczne i porządkowe po zakończeniu śniadania
główne zajęcia wychowawczo-dydaktyczne organizowane przez nauczyciela z uwzględnieniem propozycji dzieci, korelacji treści z różnych dziedzin, aktywność słowna, muzyczna, plastyczna, ruchowa, intelektualna;
zajęcia dodatkowe;
organizowanie wielokierunkowej aktywności dziecka na świeżym powietrzu (spacery, zajęcia rekreacyjno-sportowe, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace społeczno-użytkowe, w tym ogrodnicze) – wspieranie dziecięcej eksploracji świata, motywowanie do podejmowania samodzielnych działań, odkrywania zjawisk oraz zachodzących procesów,
utrwalania zdobytej wiedzy i umiejętności, inspirowanie do prowadzenia własnych eksperymentów
zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci;
zabawy ruchowe, zabawy integracyjne;
przygotowanie do posiłku,
czynności samoobsługowe, higieniczne, organizacyjne
czynności higieniczne i porządkowe po zakończeniu II posiłku
zabawy wyciszające o charakterze relaksacyjnym– słuchanie baśni, opowiadań, słuchowisk, muzyki;
dzieci młodsze- dłuższy odpoczynek
zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie, spacery;
praca indywidualna realizowana przez nauczyciela, obserwacje;
zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych piosenek, wierszy, czynności porządkowe i organizacyjne.
przygotowanie do podwieczorku, czynności samoobsługowe, higieniczne
czynności higieniczne i porządkowe po zakończeniu III posiłku
podsumowanie działań wychowawczo-dydaktycznych w ciągu dnia
zabawy dowolne w sali bądź ogrodzie przedszkolnym;
praca stymulacyjno-kompensacyjna i indywidualna realizowana przez nauczyciela;
rozchodzenie się dzieci