Publiczne Przedszkole Raz Dwa Trzy to nowoczesna placówka oświatowa w Komornikach. Jesteśmy przedszkolem ogólnodostępnym dla 105 dzieci. Mamy doświadczenie w realizowaniu założenia edukacji włączającej w naszych oddziałach integracyjnych. Zapewniamy opiekę wszystkim dzieciom - niezależnie od ich rozwoju psychofizycznego, uzdolnień czy ograniczeń. Uwzględniamy indywidualne potrzeby, opiekę i edukację dzieci w ścisłej współpracy z rodzicami, nauczycielami i specjalistami, którzy jako zespół realizują indywidualne potrzeby dziecka, w tym także specjalne potrzeby edukacyjne. Jako, że jesteśmy przedszkolem publicznym, 5 godzin dziennie zajęć wychowawczo - dydaktycznych oferujemy w ramach realizacji bezpłatnej podstawy programowej.
Naszą dewizą jest: "WSPÓLNIE ODKRYWAMY ŚWIAT, POZNAJEMY GO WSZYSTKIMI ZMYSŁAMI, UCZYMY SIĘ GO SZANOWAĆ I NIEUSTANNIE DZIWIĆ I ZACHWYCAĆ SIĘ JEGO RÓŻNORODNOŚCIĄ” . A wszystko to robimy: RAZ DWA TRZY!
Chcemy, by nasze przedszkolaki poznawały świat wszystkimi zmysłami, często metodą prób i błędów. Dążymy do samodzielności dzieci w sferze ruchowej i intelektualnej. Wszystko to dzięki nieustannej zabawie.
W naszym przedszkolu panuje rodzinna, radosna, pełna poczucia bezpieczeństwa atmosfera. Dzieci podzielone są na 5 grup wiekowych. Nasz zespół składa się z 11 nauczycieli wychowania przedszkolnego i to, co nas odróżnia od innych placówek, to sposób organizacji opieki nad dziećmi. Równocześnie w jednej grupie jest dwóch nauczycieli, wykwalifikowanych pedagogów, a w grupach z oddziałami integracyjnymi dodatkowe wsparcie stanowią pomoce nauczyciela lub inni specjaliści, co pozwala nauczycielom na: -skuteczniejsze oddziaływania wychowawcze, lepsze rozpoznanie mocnych i słabych stron dziecka oraz indywidualizację pracy. W swoim zespole posiadamy: pedagogów specjalnych, anglistę, psychologa, logopedę, a także terapeutę.
Wyróżnia nas bogata oferta edukacyjna (w ramach podstawy programowej):
- język angielski (dla wszystkich grup wiekowych),
- logopedia dla dzieci pięcio- i sześcioletnich,
- opieka specjalistów, współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną,
- zajęcia uspołeczniające wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dzieci,
- zajęcia terapeutyczne,
- zajęcia muzyczno-ruchowe.
Budynek, w którym mieści się przedszkole składa się z trzech kondygnacji: podziemny garaż oraz dwie kondygnacje użytkowe. Budynek zaopatrzony jest w windę. Dodatkowo przed budynkiem znajduje się parking wyłożony kostką brukową, który po zamknięciu bramy zamienia się w patio, na którym dzieci mogą rysować kredą lub grać w piłkę (dodatkowo rozkładamy maty - sztuczna trawa). Za budynkiem znajduje się ogród przedszkolny - jest to trawiasta przestrzeń, na której usytuowane są sprzęty sprawnościowe i piaskownica.
W przedszkolu przygotowanych jest 5 pełnowymiarowych sal, każda z nich przygotowana jest dla ok. 20 dzieci. Przedszkole posiada miejsca dla maksymalnie 105 dzieci. Reszta pomieszczeń to pomieszczenia sanitarne, kuchenne oraz biurowe, które spełniają aktualne wymogi związane z funkcjonowaniem przedszkoli publicznych z oddziałami integracyjnymi.
Sale wyposażone są w atestowane sprzęty i estetyczne, bezpieczne zabawki oraz pomoce dydaktyczne.
W 2019 roku, dzięki współpracy z rodzicami oraz środkom zebranym podczas kiermaszu świątecznego, nasze przedszkole wyposażone zostało w czujnik Looko2 monitorujący stan atmosfery (smogu). Dzięki niemu możliwe jest stałe obserwowanie aktualnego stanu powietrza w okolicach przedszkola.
Zapraszamy na stronę: https://www.looko2.com/heatmap.php
W związku z panującą sytuacją epidemiczną oraz w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich członków naszej przedszkolnej społeczności: dzieci, rodziców oraz pracowników, zaopatrzyliśmy się w certyfikowane i atestowane produkty oraz urządzenia.
Między innymi:
– przepływowe lampy bakteriobójcze i wirusobójcze UV-C, które są bezpieczne dla człowieka oraz przystosowane do pracy w przedszkolach, żłobkach, a także szpitalach, przychodniach czy aptekach. Dzięki lampom nieodwracalnie dezaktywowane zostają wirusy, pleśnie, grzyby i inne drobnoustroje znajdujące się w powietrzu.
– podłogowe maty higieniczne stosowane w szpitalach, branżach farmaceutycznych, które posiadają właściwości bakteriobójcze i grzybobójcze. Skuteczność 99,99 % potwierdzona atestem PZH.
– preparaty dezynfekująco-myjące – wirusobójcze, bakteriobójcze oraz grzybobójcze.
– wprowadziliśmy system czyszczenia i dezynfekcji parą wodną potwierdzony certyfikatem.
Kształcenie specjalne
W naszej placówce organizuje się edukację integracyjną dla trzech z pięciu grup przedszkolnych (grupa max 20 osób w tym max 5 z orzeczeniem o niepełnosprawności). Są to tzw. „grupy integracyjne”, gdzie socjalizują się dzieci z normą rozwojową wspólnie z dziećmi posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności, dla których organizuje się kształcenie specjalne realizowane przez zespół specjalistów tj.: psycholog, pedagog specjalny, logopeda, neurologopeda, terapeuta pedagogiczny, fizjoterapeuta, terapeuta SI.
SPE– specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe obejmują szerokie spektrum dzieci. Nasza placówka zapewnia im wsparcie adekwatnie do ich potrzeb i możliwości psychofizycznych – na podstawie dokumentów takich jak: orzeczenie i opinie wydane przez Poradnie psychologiczno-pedagogiczne lub rozpoznanie trudności i deficytów dokonane przez naszych nauczycieli/specjalistów podczas bieżącej pracy z dziećmi. Oznacza to, że przedszkole organizuje dzieciom z „spe” warunki kształcenia wyrównujące ich szanse edukacyjne oraz stara się zapewnić ich pełne włączenie w życie przedszkola.
Począwszy od przyjęcia na drodze rekrutacji dziecka do Publicznego Przedszkola Raz Dwa Trzy wdrażamy sprawdzone procedury i praktyczne rozwiązania. Wykorzystujemy przy tym zasoby placówki i możliwości wsparcia umożliwiające elastyczne reagowanie na specyficzne potrzeby konkretnego dziecka w indywidualnych przypadkach.
Nasze przedszkole ma już profil integracyjny a w swoich pięcioletnich doświadczeniach i działaniach zorientowane jest na wysoką efektywność i skuteczność swoich działań. Dążymy do stworzenia modelu kompleksowego postrzegania zadań realizowanych przez nauczycieli i specjalistów. Tym samym skupiamy się na kreowaniu i tworzeniu kultury zespołowej i wspólnej odpowiedzialności za jej efekty.
Kadra przedszkola
Nasz zespół składa się z: nauczycieli wychowania przedszkolnego, pedagogów – po dwie osoby na grupę, a także specjalistów i pomocy nauczyciela.

Dyrektor Przedszkola- Agnieszka Nowaczyk Olewińska

Pani Alicja
- wicedyrektor ds. kształcenia specjalnego,
- nauczyciel wychowania przedszkolnego w grupie 3,
- pedagog specjalny / logopeda ds. kształcenia specjalnego

PANI WERONIKA
- nauczyciel wychowania przedszkolnego w grupie 1 – wychowawca

Pani Joanna
- nauczyciel wychowania przedszkolnego- wychowawca grupy 2,
- nauczyciel języka angielskiego
- koordynator wydarzeń i imprez przedszkolnych

Pani Milena
- nauczyciel wychowania przedszkolnego – wychowawca grupy 3
- projektant dekoracji przedszkolnych i scenografii

Pani Agnieszka
- nauczyciel wychowania przedszkolnego- wychowawca grupy 4
- pedagog specjalny

Pani Wiktoria
- nauczyciel wychowania przedszkolnego – wychowawca grupy 5
- terapeuta pedagogiczny

PANI MARTA
- nauczyciel wychowania przedszkolnego w grupie 4
- logopeda przedszkolny

Pani Izabela
nauczyciel wychowania przedszkolnego w grupie 1

PANI KINGA
- nauczyciel wychowania przedszkolnego w grupie 5

PANI ZUZANNA
- nauczyciel wychowania przedszkolnego w grupie 5

Pani Natalia
- nauczyciel wychowania przedszkolnego,
- pedagog specjalny

Pani Angelika
- nauczyciel współorganizujący proces kształcenia specjalnego w gr. 3,
- logopeda ds. kształcenia specjalnego

PANI BARBARA
fizjoterapeuta ; terapeuta SI

Pani Izabela
- pedagog specjalny

Pani Kasia
asystent nauczyciela

PANI MARIOLA
pomoc nauczyciela

PANI TAMARA
pomoc nauczyciela

PANI NATALIA
pomoc nauczyciela
Ustawiczne doskonalenie i rozwój jest wpisany w przebieg kariery zawodowej każdego nauczyciela. Zależy nam bardzo na wysokiej jakości oferty edukacyjnej, jaką proponujemy naszym klientom- dzieciom i rodzicom. Dlatego też młoda kadra naszego przedszkola bardzo licznie rozpoczęła staże w drodze awansu zawodowego, by zdobyć kolejne szczeble, ale przede wszystkim by się doskonalić i rozwijać, a swymi umiejętnościami i pomysłami na ciekawą i nowoczesną edukację umilać i uatrakcyjniać każdy dzień przedszkolaka.
Liczne projekty, które czasami przybierają charakter grupowy, a czasem ogólnoprzedszkolny są odzwierciedleniem ambicji i zaangażowania kadry pedagogicznej.
Wśród nas pracuje:
- psycholog,
- pedagog przedszkolny,
- pedagodzy specjalni,
- terapeuta,
- nauczyciel z kwalifikacjami do nauczania języka angielskiego,
- nauczyciel zajęć muzyczno-ruchowych,
- logopeda, neurologopeda
- fizjoterapeuta,
...oraz inni specjaliści.
Projekty edukacyjne
Nasze przedszkole od początku swojej działalności uczestniczyło i realizowało liczne projekty edukacyjne, m.in.:- „Zdrowo jemy – zdrowo rośniemy” dotyczący prawidłowego żywienia małych dzieci. Realizowany w roku szkolnym 2015/2016.
- „Dzieciństwo bez próchnicy” związany z kształtowaniem nawyków higienicznych, dbania o jamę ustną. Realizowany w roku szkolnym 2015/2016.
- „Cała Polska czyta dzieciom” – kampania społeczna mająca na celu rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży
- „Super Wiewiórka Przyjaciółka Oli i Kuby” - stworzony przez Polski Czerwony Krzyż, którego celem jest wykształcenie nawyków dbałości o bezpieczeństwo, higienę, tolerancję i pomoc potrzebującym u dzieciw wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Realizowany w roku szkolnym 2015/2016.
- „Kubusiowi przyjaciele natury” – realizowany w roku szkolnym 2016/2017 mający na celu zachęcanie dzieci do dbania o środowisko naturalne.
- „International Kindergarden” – realizowany w 2017 roku i organizowany przez stowarzyszenie AIESEC Polska umożliwiający zagranicznym wolontariuszom prowadzenie zajęć edukacyjnych.
- „Bezpieczny patrol” - program stworzony przez Polski Czerwony Krzyż, który ma na celu promocję zasad bezpieczeństwa wśród dzieci w wieku 3-4 oraz 5-6 lat. Wraz z bohaterami bajki „Psi Patrol” dzieci przyswajają istotne informacje dotyczące bezpiecznych zachowań oraz ekologii. Program realizowany w roku szkolnym 2018/2019.
- „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” - realizowany w latach 2019/2020, 2021/2022. Jest to ogólnopolski projekt, którego głównym celem jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa, zarażanie miłością do czytania już od najmłodszych lat. Do projektu włączani byli nie tylko wychowawcy, nauczyciele ale również rodzice i goście specjalni.
- „Góra grosza”
- „Puszka dla Maluszka”
- „Opatrunek na ratunek”
- „Podaj mydło”
- „Pomaganie przez ubranie”
- Pomoc dzieciom z Filipin, które w wyniku Tajfunu straciły domy i przedszkole
- „Piernikowe serce dla Michała” w ramach akcji #RazemNaŚwięta
- Zbiórki nakrętek, żywności, artykułów dla zwierząt
W roku szkolnym 2022 / 2023 realizowany będzie roczny plan pracy przedszkola pt. "Oczami Matki Natury" .
Rada rodziców
Numer konta Rady Rodziców Publicznego Przedszkola Raz Dwa Trzy :
47 1540 1056 2105 0004 4049 0001
Bank Ochrony Środowiska S.A.
Skład osobowy Rady Rodziców Publicznego Przedszkola Raz Dwa Trzy w Komornikach znajduje się na tablicy informacyjnej w holu przedszkola.
Roczny plan spotkań w roku szkolnym 2022 / 2023:
- 19.09.2022 r
- 07.11.2022 r
- 06.03.2023 r
- 15.05.2023 r
*Każdy rodzic może składać wnioski, zapytania, uwagi ze strony reprezentantów grup, jak również uczestniczyć w spotkaniach Rady Rodziców przez pierwsze 15 minut każdego posiedzenia.
REGULAMIN RADY RODZICÓW PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA RAZ DWA TRZY W KOMORNIKACH