Projekt Aiesec w Publicznym Przedszkolu RAZ DWA TRZY w Komornikach

Home / Aktualności / Projekt Aiesec w Publicznym Przedszkolu RAZ DWA TRZY w Komornikach
Projekt Aiesec w Publicznym Przedszkolu RAZ DWA TRZY w Komornikach

International Kindergarten to ogólnokrajowy innowacyjny  projekt edukacyjny stowarzyszenia studentów AIESEC  POLSKA,  skierowany do przedszkoli  wszystkich większych miast na terenie całej Polski.

Projekt polega na prowadzeniu przez obcokrajowców z całego świata warsztatów interaktywnych dla dzieci w wieku przedszkolnym

Studenci  odwiedzają dzieci w przedszkolach, wspólnie z nimi bawią się, chodzą na wycieczki, próbują porozumiewać się na migi i w języku angielskim.

Przedszkolaki poprzez interaktywne zajęcia i zabawy obejmujące takie tematy jak ; kultura, tradycje, kulinaria czy muzyka poszerzają swoje horyzonty oraz zaspokajają jakże naturalną dla tego wieku ciekawość.

Uczą się, że to, iż ludzie posiadają różne kolory skóry, mówią innymi językami bądź też zostali wychowani w innej kulturze, to naturalna i piękna część rozmaitości tego świata. Ponadto w dzieciach kształtowana jest ciekawość języków obcych oraz umiejętność ich przyswajania, tak ważna już od najmłodszych lat.

Uczą się także tolerancji, kształtują w sobie postawy otwartości i akceptacji tego, co inne,  a przy tym świetnie się bawią! Świat przestaje mieć dla nich granice.

Nasze przedszkole odwiedzi Chinka o imieniu WANYI HO, która ma 20 lat i  jest studentką Shanghai International Studies University.

Przez cały tydzień będzie się z nami bawiła, opowiadała o swoim kraju, będziemy wspólnie przyrządzać potrawy na bazie ryżu, próbować jeść pałeczkami, składać origami, stroić się w kimono i poznawać zabawy, w jakie bawią się chińskie dzieci,  a także oglądać prezentacje multimedialne ukazujące kraj naszego gościa. Wykonamy plakaty na wejściu w projekt, a następnie podsumujemy nasze wiadomości na koniec projektu.

To będzie nasze pierwsze spotkanie z gościem z innego kraju. Chcielibyśmy rozwijać ten projekt i wspólnie z  Aiesec „zwiedzić „ nie tylko palcem po mapie,  ale bardziej interaktywnie wiele odmiennych krajów.

Dzieci które są w tej chwili naszymi wychowankami,  w dorosłym życiu, za 20 lat,  będą potrzebowali wielu kompetencji, między innymi :  umiejętności współdziałania i komunikacji. Takie cechy jak: otwartość, tolerancja, poszanowanie odmienności będą  bardzo cenne. Poza tym podczas projektu dzieci zdobędę wiele nowych wiadomości.

Praktykanci natomiast poprzez udział w projekcie doskonalą swoje umiejętności pracy z dziećmi, czerpią satysfakcję z kontaktu z nimi. Poza tym odkrywają samych siebie, swoje mocne oraz słabe strony. Wywierają impakt na polskie społeczeństwo i przeżywają przygodę swojego życia. Wykonują także tzw. ,,pracę u podstaw”, czyli troszczą się o to, by najmłodsze pokolenie wykształciło w sobie tolerancję w stosunku do innych, czasem zupełnie odrębnych, kultur. Nasuwa się jednak pytanie: czy pomiędzy zagranicznymi nauczycielami, a dziećmi nie występuje oczywista, może się wydawać, bariera językowa?

,, Jak się okazuje, dzieci swoją tolerancją, ciekawością i otwartością mogłyby zawstydzić niejednego wykształconego, dorosłego człowieka. – mówi Hania, liderka jednej z edycji projektu International Kindergarten. – Podczas pracy z dziećmi nasi praktykanci rzadko napotykali na barierę językową. Jak się okazało, przedszkolaki łatwo na migi są w stanie przekazać wszystko.